برندسازی محصولات دانش‌ بنیان

در توسعه و بازاریابی صنایع دانش‌بنیان؛ برندسازی محصول، برندسازی شرکت و حتی برندسازی ملی نقش مهمی دارد. (در ادامه به بررسی موارد می‌پردازیم.)

 

 برندسازی محصولات دانش‌بنیان

در برندسازی محصولات دانش‌بنیان که محصول بر اساس یافته‌های علمی حاصل از پروسه تحقیق و توسعه بوده و در جهت رفع نیازهای فناورانه تولید و روانه بازار شده، غالباً محصول نهایی نمونه خارجی دارد و نیاز است تا برندسازی به شکل جدی‌تری موردتوجه قرار گیرد؛ چراکه به علت ضعف عملکردی در برندسازی ملی (که در ادامه به بررسی مختصر آن می‌پردازیم) عمده تصور بازار مصرف بر عدم کیفیت تولیدات داخلی و عدم توانمندی شرکت‌های داخلی در تولید محصولاتی که بر مبنا تکنولوژی پیشرفته هستند می‌باشد و همین تصور نیاز بر سرمایه‌گذاری و تلاش مضاعف دارد تا علاوه بر ایجاد آگاهی درباره برند، بر این سوء تصور نیز غلبه و اعتمادسازی انجام شود.

 در این‌ راستا، برند ملی که یکی از مهم‌ترین قلمروهای برند محسوب می‌شود و در حوزه‌های راهبردی، دیپلماسی عمومی، ارتباطات فرهنگی، سرمایه‌گذاری، صادرات، گردشگری و توسعه اقتصادی موردتوجه بوده و در چهار منبع مختلف شامل کشور مبدأ، مکان یا مقصد برندسازی، دیپلماسی عمومی و هویت ملی قابل‌ردیابی است و باید به‌صورت ویژه از سوی نهادهای متولی موردتوجه واقع شود.

 

اثر برند ملی بر برندسازی محصولات

درباره اثر برند ملی بر برندسازی محصولات، کشور آلمان می‌تواند مثال خوبی باشد. کشور آلمان به کشوری صنعتی مشهور است که در صنعت خودروسازی، برندهای مشهوری ازجمله بنز، بی‌ام‌دبلیو و پورشه در آنجا فعالیت دارند؛ بنابراین برند ملی آلمان در این صنعت، دارای اعتبار و قدرت زیادی است. ازاین‌رو انتظار می‌رود اگر شرکت خودروسازی دیگری نیز در این کشور شروع به فعالیت کند، برند و محصولات آن شرکت به دلیل قدرت برند ملی آلمان مورد استقبال مشتریان قرار گیرد.

برندسازی ملی نیاز به توجه جدی از سوی نهادهای حاکمیتی، سیاست‌گذار و نهادهای اجرایی دارد؛ اما آنچه عملی‌تر! و دست‌یافتنی‌تر! است توجه شرکت‌ها بر «برندسازی شرکت» و «برندسازی محصولات دانش‌بنیان» است که با ایجاد و بهبود زیرساخت‌ها (مثل حضور با کیفیت در بستر دیجیتال از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی) و بازاریابی دیجیتال (ایمیل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ و انواع کمپین‌های تبلیغ متناسب با بازار هر محصول دانش‌بنیان) میسر خواهد بود.

 

برندسازی محصولات دانش‌بنیان

شرکت آتیه رسام ره‌نگار (پلانت) افتخار دارد تا به عنوان کارگزار معاونت علمی ریاست جمهوری با ارائه خدمات خود در 2 حوزه در قالب تسهیلات 50% ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و صنایع خلاق همراه اکوسیستم دانش‌بنیان ایران باشد. این خدمات عبارت است از:

 

مشاهده شیوه نامه‌ها

 

تبلیغات و اطلاع رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان

  • طراحی هویت بصری متناسب با زیست بوم کسب و کار
  • طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی (کاتالوگ، بروشور، ست اداری)
  • تهیه و تولید تیزر، موشن گرافی، انیمیشن و استاپ موشن
  • طراحی وب سایت و اپلیکیشن بمنظور توسعه بازار محصولات
  • عکاسی صنعتی

مشاهده نمونه کارهای پلانت

بازاریابی دیجیتال شرکت‌های دانش‌بنیان

  • بهینه سازی وب سایت
  • مدیریت شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و انتشار آن
  • طراحی کمپین تبلیغاتی

مشاهده نمونه کارهای پلانت

شرکت آتیه رسام ره نگار/ کارگزار تبلیغاتی معاونت علمی ریاست جمهوری

الهه بابازاده

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش