چرا وقتی تبلیغات می‌کنیم، بلافاصله فروش نمی‌کنیم؟!

 

چرا وقتی تبلیغات می‌کنیم، بلافاصله فروش نمی‌کنیم؟! (قابل‌توجه همه کسب‌وکارها به ویژه کسب و کارهای بنگاه به بنگاه یا B2B)

بازاریابی مثل کشاورزی رویه‌ای فرایندمحور است و نیاز به پیگیری و استمرار دارد. پیداکردن مخاطبین هدف هر کسب‌وکاری و تبدیل آنها به مشتریان راغب می‌تواند به کمک ابزار‌ها و استراتژی‌های مختلفی میسر شود که از جمله آنها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ، شرکت در ایونت‌ها و رویدادهای مختلف، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و... اشاره کرد.

بعد از جذب مشتریان راغب، فرایند پیگیری آغاز می‌شود. باید مشتری راغب را وارد فرایندی ارتباطی کنید تا بتوانید زمانی که مشتری آماده خرید شد، محصول و یا خدمات خود را به او بفروشید. قبول کنید اکثر افراد در لحظه مشاهده پیام تبلیغاتی شما آماده خرید نیستند. مطابق با آمار به‌دست‌آمده حدوداً 3% از بازار هدف شما باانگیزه آماده خرید هستند، 7% از خرید استقبال می‌کنند و 30% دیگر انگیزه خرید دارند؛ اما در لحظه خرید نخواهند کرد. 30% دیگر کسانی هستند که علاقه‌مند نیستند 30% باقی‌مانده هم کسانی هستند که اگر محصول را رایگان در اختیار آنها قرار دهید آنها را دریافت نمی‌کنند.

 

برند خود را در ذهن مشتریان راغب حک کنید

با ایجاد ارتباط مؤثر و پیوسته از طریق؛ تماس، پیامک، ایمیل، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و...  جایگاه خود را به‌عنوان متخصص در صنعت و حوزه فعالیت خود تثبیت کنید تا در هنگامی که مشتری آماده خرید شد اولین اسمی باشید که به‌خاطر می‌آورد.

نکته جالب در ارتباط مؤثر و مستمر این است که؛ به دلیل ارزشی که به‌مرور قبل خرید خلق کرده‌اید، مشتری نیازی به متقاعدکردن از جانب شما نخواهد نداشت و خود با ویژگی‌های محصولات و خدمات شما آشنایی کامل دارد.

 

فرایند ارتباطی با مشتری معمولاً مطابق گراف زیر است که باگذشت زمان از طریق ارائه ارزش قبل خرید، اعتمادسازی و نشان‌دادن صلاحیت با مشتری بالقوه خود همراه است و در نهایت موجب تبدیل مشتری راغب به مشتری وفادار می‌شود.

 

 

برای ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطبین هدف خود استمرار و پیوستگی در فعالیت های بازاریابی را جدی بگیرید. زیرساخت‌های تبلیغاتی ازجمله سایت، شبکه‌های اجتماعی و... مواردی هستند که این استمرار را ممکن می‌کنند.

الهه بابازاده مرداد 1402

آتیه‌رسام ره‌نگار

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش