چگونه لوگوها بر برند شما تأثیر می گذارند؟

لوگو تأثیر بسیار مهمی بر برداشت‌های اولیه مشتریان شما می‌گذارد. مصرف‌کنندگان بر اساس اولین برداشت‌ها از شما و محصول/خدمت شما، قضاوت سریع می‌کنند. همان اصول برای اولین برداشتی که کسب‌و‌کار شما به تأمین‌کنندگان و شرکای تجاری می‌دهد اعمال می‌شود. آن‌ها در مورد اینکه آیا با شما تجارت کنند یا نه، قضاوت سریعی انجام می‌دهند. اگر مشتریان در ابتدا به شما اعتماد نداشته باشند، بدون توجه به اینکه واقعا چقدر واجد شرایط هستید، به کار خود ادامه می‌دهند و با شخص دیگری تجارت می‌کنند.

اولین چیزی که مردم هنگام برخورد با برند شما می بینند لوگو شماست. اما لوگوها چرا مهم هستند و چگونه بر موفقیت کسب و کار شما تأثیر می گذارند؟

طراحی لوگو تنها یکی از عناصر هویت برند شماست. در واقع، طراحی لوگو پایه‌ای است که برند شما بر روی آن ساخته شده است.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید طراحی لوگو چگونه بر تصویر برند شما تأثیر می‌گذارد و چرا برای موفقیت کسب‌وکارتان مهم است با ما همراه باشید.

 

هویت برند در مقابل تصویر برند

اگرچه این دو اصطلاح بسیار شبیه به هم هستند و اغلب به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند، یک تفاوت اساسی بین آن‌ها وجود دارد. هر دو برای ایجاد برندینگ خوب ضروری هستند .

هویت برند این است که شما می‌خواهید مصرف‌کنندگان کسب‌وکار شمارا چگونه درک کنند . تصویر برند این است که آن‌ها درواقع چگونه آن را درک می‌کنند . در یک سناریوی ایدئال، این دو کاملاً همسو هستند، اما هنگام ایجاد یک لوگو، مهم است که به یاد داشته باشید که می‌خواهید پیام برندتان چه چیزی باشد و مخاطبان هدف شما چگونه ممکن است آن را درک کنند.

داشتن یک لوگوی تأثیرگذار و سازگاری با یک هویت بصری گرافیکی که شامل طرح‌های رنگی و انواع فونت است، بخش مهمی از فرآیند برندسازی است. لوگو و نمودار گرافیکی شما باید در تمام ارائه‌های رسانه‌ای شما از چاپ تا وب تکرار شود.

 

همه این‌ها بخشی از فرآیند بازاریابی و برندسازی یکپارچه ما است که به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های کمپین خود را به حداکثر برسانید. در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا داشتن یک لوگوی خوب ضروری است:

  • به یاد ماندنی تر بودن

چهل درصد مردم آنچه را که می بینند بهتر از آنچه می شنوند یا می خوانند به یاد می آورند. بنابراین، داشتن گرافیک مرتبط با کسب و کار شما، و ثابت نگه داشتن آن گرافیک، باعث می شود زمانی که مشتریان بالقوه به کالاها یا خدمات شما نیاز دارند، در خط مقدم ذهن باشید.

  • ایجاد اعتماد اولیه

مشتریان معمولاً اولین برداشت از شرکت شمارا با لوگوی شما ایجاد می‌کنند. این امر به‌ویژه در عصر دیجیتال که مردم احتمالاً ابتدا شرکت شمارا به‌صورت آنلاین پیدا می‌کنند، صادق است. اگر لوگوی شما حرفه‌ای است، به‌احتمال‌زیاد به مشتریان کمک می‌کنید تا احساس کنند کسب‌وکار شما حرفه‌ای است. لوگو و مواد حرفه‌ای چاپ‌شده نشان می‌دهد که شما هم به کسب‌وکار خود و هم به مشتریان خود متعهد هستید.

  • جذب مشتریان جدید

یک لوگوی به‌یادماندنی و الهام‌بخش می‌تواند مشتریان را برانگیزد تا با شما تجارت کنند یا در زمان مناسب شمارا به خاطر بسپارند. یک لوگوی قدرتمند می‌تواند اثری ماندگار از خود به‌جای بگذارد و به نمادی تبدیل شود که دیگران با آن ارتباط برقرار می‌کنند. لوگوی شما تصویر و برندی بزرگ‌تر از هویت فردی شما می‌سازد.

لوگو یک ارتباط عاطفی و وفاداری به برند ایجاد می‌کند

قبلاً توضیح داده‌ایم که چگونه یک لوگو می‌تواند به شما در ایجاد هویت برند خاص کمک کند، چه از طریق تایپوگرافی یا گرافیک. اما فراتر از آن، یک لوگو و برند عالی و به‌یادماندنی درنهایت باعث ایجاد تعصب دربرند می‌شود و مشتریان وفادار را ترغیب می‌کند که بدون توجه به هر اتفاقی با شما بمانند.

اپل یک مثال عالی برای یادگیری است. کاربران اپل فقط محصولات اپل را نمی‌خرند زیرا دوست دارند از آن‌ها استفاده کنند، بلکه می‌خواهند دیگران آن‌ها را در حال استفاده از اپل ببینند. البته بسیاری از برندهای پوشاک محصولات خود را به لطف لوگوهای معروف مد به فروش می‌رسانند. مردم فقط محصول را نمی‌خرند، بلکه برند را می‌خرند.

 

عناصر لوگو و نحوه استفاده از آنها در ساختن تصویر برند

هر لوگو از عناصر طراحی متفاوتی تشکیل‌شده است که هرکدام به تصویر کلی برند شما کیفیت متفاوتی می‌بخشد. در اینجا عناصر ضروری یک لوگو، و اینکه چگونه می‌توانند برند شمارا شکل دهند، آورده شده است.

  • رنگ

انتخاب رنگ برای لوگوی خود یکی از سخت‌ترین تصمیماتی است که باید بگیرید. هر تصمیم طراحی که در مورد لوگوی خود می‌گیرید بر بقیه هویت بصری شما تأثیر می‌گذارد زیرا باید از این عناصر در تمام دارایی‌های بصری برای تقویت شناخت برند استفاده کنید.

بااین‌حال، رنگ چیزی است که بیشترین تأثیر بصری را دارد. مطالعه‌ای در دانشگاه لویولا نشان داد که رنگ می‌تواند شناخت برند را تا 80 درصد بهبود بخشد .

انتخاب رنگ متناسب با هویت برند شما باید بر اساس سه چیز باشد:

  1. تئوری رنگ

  2. روانشناسی رنگ

  3. مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های برند شما .

 

تئوری رنگ و روانشناسی به طراحان این امکان را می‌دهد که رنگ‌ها را بر اساس ویژگی‌هایشان (آیا گرم، متضاد، اولیه و غیره) و برخی از معنای کلی آن‌ها را انتخاب کنند. بااین‌حال، این دو همیشه باید بر اساس نوع تصویری که می‌خواهید برای برند خود به دست آورید ارزیابی شوند.

به‌عنوان‌مثال، اگرچه قرمز اغلب با عشق و اشتیاق همراه است، اما برای یک اپلیکیشن مدرن که نحوه قرار ملاقات افراد را کاملاً تغییر می‌دهد، ممکن است کمی «سنتی» به نظر برسد. 

 

  • لوگوتایپ

همه لوگوها دارای حروف نیستند، اما تعداد زیادی آرم نمادین فقط از حروف تشکیل‌شده است که به‌عنوان لوگوتایپ نیز شناخته می‌شود.

البته، نام برند و آنچه به نظر می‌رسد تأثیر بسیار زیادی بر تصویر برند دارد. می‌تواند به برند شما حس انحصار و منحصربه‌فرد بودن بدهد.

 

 

  • عناصر گرافیکی (نماد)

یک عنصر گرافیکی در یک لوگو می‌تواند با یک علامت کلمه همراه باشد یا به‌تنهایی باقی بماند. به برندهایی مانند اپل یا توییتر فکر کنید. نه‌ تنها آرم‌های گرافیکی آن‌ها (که علائم تصویری نیز نامیده می‌شود) بانام شرکت مطابقت دارد، بنابراین نیازی به کلمات در لوگو از بین می‌رود. آن‌ها همچنین ارزش‌های برند را به روشی منحصربه‌فرد و قابل‌تشخیص نشان می‌دهند.

در مورد اپل، این میوه کتاب مقدس با لقمه گرفته‌شده از آن است که نمادی از عطش انسان برای دانش (و مأموریت شرکت نوآور برای فرونشاندن آن) است.

بنابراین، اگر می‌خواهید از یک عنصر گرافیکی در لوگوی خود استفاده کنید، مطمئن شوید که چیزی فراتر از تزئینی است . تصویری که روی آن قرار می‌گیرید می‌تواند تأثیر بصری قوی داشته باشد و ارتباطی بین شما و مشتریان بالقوه ایجاد کند.

البته مطمئن شوید که با سبک صنعت شما مطابقت دارد. در هر دو مورد فوق، تصاویر به سبک مینیمالیستی و مسطح که متناسب با روند صنعت فناوری است، انجام‌شده است. 

 

مشاهده لوگوهای طراحی شده توسط تیم پلانت

 

گردآوری شده توسط الهه بابازاده دی ماه ۱۴۰۱

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش